Alouette modelhelikopter vliegt op zaterdag 30 april

Alouette op Deelen

Bijna twee jaar geleden toonden wij in ons museum een model van de Alouette helikopter. Deze ‘Grasshopper’ komt op de laatste zaterdag van deze maand opnieuw naar ons museum. De ‘Grasshopper’ zal dan vliegend aan u worden vertoond!
Het toestel is verbonden aan het Alouette museum in Barneveld. De eigenaar maakt deel uit van een demonstratieteam dat met vier natuurgetrouwe modellen hetzelfde vliegprogramma kan uitvoeren als ooit met de ‘echte’ Alouettes werd gevlogen. Het toestel zal in de ochtend worden opgesteld op het grasveld naast het museumgebouw. Aan het begin van de middag zal het naar de binnenplaats van ons museum worden overgebracht om daar (om ongeveer 13:30 uur) te worden opgestart. U kunt dan de hoofdrotor en de staartrotor op de grond in werking zien.
Zodra de motor warm genoeg is geworden om vermogen te kunnen leveren zal de vlieger enkele vliegdemonstraties voor u verzorgen boven het terrein van de Vliegbasis Deelen.
Een videofilm van de vliegdemonstratie uit 2020 kunt u hier nog bekijken: